loading...
دانلود مقاله و پایان نامه دانشگاهی
رژدام بازدید : 21 شنبه 26 دی 1394 نظرات (0)

پروژه رساله فرهنگسرا

پروژه رساله فرهنگسرا دسته: فنی و مهندسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 1129 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 75

پروژه ای درمورد رساله فرهنگسرا که در یک شهر مدنظر انجام گرفته و شامل فهرست و خود رساله است که هردو تو فایل word قرار گرفته

قیمت فایل فقط 4,450 تومان

خرید

فهرست  مطالب

چکیده

فصل اول  ...................................   1-100

مشخصات جغرافیایی شهرستان ملکان

فصل دوم :............................... 2-50

مطالعات و برنامه فیزیکی فرهنگسرا

فصل سوم: ....................................3-4

نمونه های مشابه

فصل چهارم :..................................25-5

 

نقشه ها و عکس ها و سه بعدی

چکیده

فرهنگسرا

فرهنگسرا ساختمانی است که در آن یک یا چند نهاد فرهنگی فعالیت دارند فرهنگسراها معمولاً شرایطی برای آموزش امور گوناگون فرهنگی و اجتماعی و همچنین آموزش پیشه‌ها و هنرهای گوناگون مانند نگارگری، کوزه‌گری، دوزندگی و جزاینها فراهم می‌گردد. برخی از فرهنگسراها کتابخانه و انتشارات ویژه خود را نیز دارا هستند. در ایران تا امروز بیشتر فرهنگسراها در شهر تهران و چند شهر دیگر مانند اصفهان برپا شده‌اند و معمولاً کوشیده شده برای هر منطقه شهرداری یک فرهنگسرای بزرگ ترتیب داده شود. برخی از فرهنگسراها بجز پوشش دادن منطقه خود به فعالیت‌های فرامنطقه‌ای نیز می‌پردازند.

کانسپت طرح :

رساندن فرهنگ  ملت ایران به دوران تمدن بزرگ بالاترین آرزوی من است و به عنوان یک معماراین کشور بر خود وظیفه  دانستم در این راه قدم هایی بر دارم. اعتقاد راسخ من این است که اکنون ملت ایران برای نیل به هدف در مسیری صحیح و مطمئن، گام بر می‌دارد و آنچه برای پیروزی او ضروری است، این است که از یک سو در این مسیر انحرافی حاصل نشود و از سوی دیگر در آهنگ پپمودن آن کُندی یا و قفه‌ای روی ندهد.

 

 

هدفی که من دراین طرح  در نظر گرفته‌ام، بی‌گمان هدفی بسیار جاه طلبانه و بلند پروازانه‌است با حرکت سیال گونه به سوی فرهنگ غنی در طرح پلان و نمای ساختمان و حالت پله ای در خط آسمان طرح  . اگر چنین هدفی از حد متعارف بسیار فراتر می‌رود، به خاطر آن است که تلاش برای نیل به کمال مطلوبی کمتر از آن، اساساً شایسته ملت ما نیست. کارنامه چند هزار سال تاریخ و تمدن ایرانی و نبوغ آفریننده‌ای که از نخستین صفحه این کارنامه تا به امروز وجه مشخص آن بوده‌است، دلیل روشنی بر درستی این باور است که اگر این نیروی آفرینندگی این طرح ، دوشادوش اراده‌ای راسخ و پشتکاری استوار به کار افتد، پپروزی ما ملت ایران یک باید تاریخی خواهد بود.

برنا مه ریزی فیزیكی

منظور از برنامه ریزی فیزیكی فضاهای فرهنگسرا

فیزیك فضا شكل ابعاد ضمائم چه معماری چه كركتری و چه ملحقات تاسیساتی آكوستیكی وبرنامه زمانی استفاده از آن فضا می باشد.

در كنار آن مسائل اقلیمی وجغرافیایی یعنی نور تهویه صوت شنوایی......وتركیب وگنجاندن این الگو در قالب یك ایده معمارانه كل برنامه فیزیكی آن فضا مورد نظر را بدست می دهد.

ابتدا به این مساله می پردا زیم كه لغت فرهنگسرا به ما چه عملكردهایی را معرفی می كند .دومین مساله یعنی آموزش وپرورش به عنوان مركزی برای آموزش فرهنگی و تهیه امكانات فضا های جنبی مثل سالن نمایش برای امور پرورشی یعنی كار فكری و فرهنگی روی موضوعات مورد نظر.

سومین و اصلی ترین مساله مورد نظر درون شهری بودن پروژه بار جمعیتی و مساحت محدود زمین به ما در صد تقسیم و جایگزینی این فضا ها در مجموعه به طر حهای اولیه كار میرسیم یعنی در كنار مساله آموزش و پرورش مساله گذارن اوقات فراغت ومكث وتجمع نیز به میان می آید كه خواه ناخواه مساله باغ و درخت وسایبان وغیره....در كنار هم قرار می گیرند.

مطالعه و تعیین عناصر اصلی مجموعه

فضاهای مجموعه فرهنگی با توجه به نیازهای شهر و هماهنگی بین نهادهای زیر …….به بخشهای زیر تقیسم كرد:

-فضاهای آموزش شامل: آموزش صنایع دستی، عكاسی، نقاشی، خط و .

-فضاهای خدماتی شامل: عرضه محصولات فرهنگی و .

-فضاهای كمك آموزشی شامل: ارائه فعالیت‌های هنری، سینما، كتابخانه و نمایشگاه و .

-فضاهای رفاهی شامل: رستوران و بوفه، سرویس، خوابگاه، نماز خانه و

-فضاهای پشتیبانی شامل: نگهداری و تعمیرات، تسهیلات تردد سواره، انبار، ایمنی و حفاظت و

-فضاهای تأسیساتی: شبكه آبرسانی، شبكه برق، مخابرات، گاز، فاضلاب، شبكه جمع  توری و دفع آبهای سطحی و . . .

 

عوامل موثر در برنامه ریزی فیزیكی: یكی از مهمترین عوامل جمعیت می‌باشد كه باید كاملاً از آن توجه كافی وافر داشته باشیم زیرا اتمام مسائل درنهایت برمی‌گردد به استفاده از این مجموعه كه در هر حال بایستی به این موضوع بطور جدی بررسی نمود. ¬جمعیت مراجعه كننده؟ 

قیمت فایل فقط 4,450 تومان

خرید

برچسب ها : پروژه رساله فرهنگسرا , فرهنگسرا , رساله فرهنگسرا , پروژه فرهنگسرا , پروژه رساله فرهنگسرا , فرهنگ سرا , رساله فرهنگ سرا

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود پاورپوینت، دانلود پایان نامه، دانلود تحقیقات دانشگاهی، دانلود مقاله، دانلود پاورپوینت آماده درس شیوه ارائه، دانلود پایان نامه حقوق، دانلود پایان نامه مدیریت، دانلود پایان نامه علوم تربیتی، دانلود پایان نامه دکتراTپایان نامه روانشناسی و علوم تربیتی،پایان نامه علوم اجتماعی،اقتصاد ،برنامه ریزی شهری،باستان شناسی،بیمه،بازاریابی و امور مالی،بورس و کالا،تاریخ ادبیات،تربیت بدنی ،جغرافیا ،حسابداری،حقوق ،حمل و نقل ،زبان های خارجی،صنایع غذایی،علوم سیاسی،فقه و علوم انسانی،گردشگری و توریسم،خبرنگاری،کار و امور اجتماعی و سایر گروه ه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4420
  • کل نظرات : 41
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 399
  • آی پی دیروز : 52
  • بازدید امروز : 3,946
  • باردید دیروز : 69
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,946
  • بازدید ماه : 4,774
  • بازدید سال : 36,425
  • بازدید کلی : 332,993
  • کدهای اختصاصی
    ایجاد فروشگاه فایل
    هاست لینوکس حمل و نقل زمینی