loading...
دانلود مقاله و پایان نامه دانشگاهی
رژدام بازدید : 39 چهارشنبه 08 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

پروژه کارآفرینی معدن کائولن

پروژه کارآفرینی معدن کائولن دسته: طرح های توجیهی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 301 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 34

پروژه کارآفرینی معدن کائولن در 34 صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

پروژه کارآفرینی معدن کائولن

 

مقدمه :

كائولن یك اصطلاح اقتصادی است كه برای كانسارهای رسی تقریباً سفید به كار می رود. این كانسارها اغلب شامل كانی كائولینیت و یا فرآورده های بدست آمده از آن می باشند. در گذشته اصطلاح خاك چینی به عنوان مترادف كائولن استفاده می شد. نام كائولن از كلمه كائولینگ چینی به معنای تپه سفید مشتق شده است که از آن خاك كائولن استخراج می شده است .

كائولن از مجموعة كانیهای رسی بوده و فرمول شیمیایی آن H4Al2Si2O9 می باشد .كانی های كائولن شامل كائولینیت، دیكیت، ناكریت و هالوزیت می باشد. فراوان ترین كانی این گروه كائولینیت می باشد. همه این كانی ها جزء كانی های آلومینو- سیلیكات می باشند كه در سیستم مونوكلینیك و یا تری كلینیك متبلور می شوند. از مهم ترین خصوصیات كانی شناسی رس های كائولن نرمی و عدم سایندگی آنها می باشد. سختی كائولن در مقیاس موهر در حدود 2-5/2 می باشد. این نرمی در كاربردهای صنعتی آن یك مزیت محسوب می شود.

رس های كائولن اكثراً از آلتراسیون كانی های آلومینیوم سیلیكات در نواحی گرم و مرطوب بوجود می آیند. فلدسپات ها از جمله كانی های عمومی منشاء پیدایش آنها می باشد. پلاژیوكلاز فلدسپارها (سدیم یا پتاسیم) معمولاً در ابتدا كائولینه می شوند. فلدسپارهای پتاسیك به كندی آلتره شده و تولید كائولن های مخلوط با سریسیت دانه ریز، ایلیت یا هیدروموسكویت می كند.

كائولن یا خاك چینی به رنگ سفید بیشترین كاربرد را در تولید چینی و سرامیك دارد.

آمریكا، روسیه، جمهوری چك و برزیل بزرگ ترین تولید كنندگان كائولن می باشند.

 

 

ژئوشیمی:

كائولن از نظر صنعتی به مجموعة كانیهای رسی اطلاق می شود که دارای مقدار قابل توجهی کائولینیت باشد و فرمول شیمیایی آن H4Al2Si2O9 می باشد . كائولن از نظرکانی شناسی جزء کانی های سیلیکاته آلومینیوم آبدار است .

كانیهای این گروه عبارتند از : كائولینیت، دیكیت، ناكریت و هالوزیت. كائولینیت فراوانترین كانی این گروه است . ترکیب شیمیایی تمامی آنها یکسان و شامل 2SiO2.Al2O3.2H2O است .

كائولینیت فراوانترین كانی گروه کائولن است و در سیستم تری کلینیک متبلور می شود و دیكیت و ناكریت در سیستم مونوکلینیک متبلور می شوند .

سنگ کائولین برحسب نوع پیوندهایش به دو گروه پیوند نرم و سخت طبقه بندی می شود .

یكی از مهم ترین خصوصیات صنعتی كائولن ماهیت شیمیایی خنثی آن می باشد. كائولن تحت شرایط شیمیایی صنعتی و در محدوده PH بین 3 تا 9 پایدار می باشد. بنابراین می تواند به راحتی به عنوان رنگدانه، پوشش و پركننده با سایر تركیبات استفاده شود.

خصوصیات نوری كائولن بسیار حائز اهمیت هستند كه از جمله آنها سفیدی، رنگ و اپسیتی می باشد. سفیدی مقداری از انعكاس دهندگی كائولن می باشد و 6 اسپیتی از خصوصیات مهم كانی های رنگدانه است و بر اساس توانایی پنهان سازی الگوها و مرزهای انعكاس دهنده پشت آن از دید تعریف می شود.

 

1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

معدن کائولن

 

محل اجرا :

 

 

 

1 – 3 – مشخصات متقاضیان :

نام

نام خانوادگی

مدرک تحصیلی

تلفن

       

 

1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :

توجه به خودکفایی این صنعت و همجنین نیاز بازار داخلی به تولید این محصول با توجه به این که معدن کائولن می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید و با در نظر گرفتن علاقه خود به فعالیت های صنعتی و معدنی این طرح را برای اجرا انتخاب کرده ام.

 

1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در تولید یکی از محصولات ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .

1 – 6  - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 9 نفر میباشد .

 

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

از جمله خصوصیات اقتصادی مهم كائولن اندازه ریز ذرات آن می باشد. اغلب دیگر موادی كه به عنوان رنگدانه، پركننده ، پوشش دهنده و روان ساز استفاده می شوند، باید به وسیله عملیات هزینه بر خردایش و آسیا كردن، كاهش اندازه داده و به پودر تبدیل شوند. علاوه بر هزینه بری، تقلیل اندازه آنها نیز تصادفی بوده و به طور غیرمنظم شكسته می شوند. كائولن از مجموعه های سستی از بلورهای ریز كه بیشتر شكل و اندازه ثابتی دارند، تشكیل شده است و نیز اندازه مورد استفاده در صنعت كمتر از دو میكرون بوده و این یك مزیت اقتصادی برای آن محسوب می شود. بنابراین در صنعت نیز اندازه ذرات كائولن را بر حسب درصد وزنی ذرات كوچك تر از دو میكرون بیان می كند.

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : پروژه کارآفرینی معدن کائولن , پروژه کارافرینی معدن کائولن , طرح توجیهی معدن کائولن , کارآفرینی معدن کائولن , دانلود پروژه معدن کائولن , دانلود کارآفرینی معدن کائولن , طرح توجیه فنی معدن کائولن , توجیه اقتصادی معدن کائولن , طرح کارآفرینی , طرح توجیهی , طرح اشتغال زایی , طرح درآمدزایی , دانلود طرح کارآفرینی , دانلود طرح توجیهی , دانلود طرح اشتغال زایی , دانلود طرح درآمدزایی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود پاورپوینت، دانلود پایان نامه، دانلود تحقیقات دانشگاهی، دانلود مقاله، دانلود پاورپوینت آماده درس شیوه ارائه، دانلود پایان نامه حقوق، دانلود پایان نامه مدیریت، دانلود پایان نامه علوم تربیتی، دانلود پایان نامه دکتراTپایان نامه روانشناسی و علوم تربیتی،پایان نامه علوم اجتماعی،اقتصاد ،برنامه ریزی شهری،باستان شناسی،بیمه،بازاریابی و امور مالی،بورس و کالا،تاریخ ادبیات،تربیت بدنی ،جغرافیا ،حسابداری،حقوق ،حمل و نقل ،زبان های خارجی،صنایع غذایی،علوم سیاسی،فقه و علوم انسانی،گردشگری و توریسم،خبرنگاری،کار و امور اجتماعی و سایر گروه ه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4420
  • کل نظرات : 41
  • افراد آنلاین : 27
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 345
  • آی پی دیروز : 52
  • بازدید امروز : 1,592
  • باردید دیروز : 69
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,592
  • بازدید ماه : 2,420
  • بازدید سال : 34,071
  • بازدید کلی : 330,639
  • کدهای اختصاصی
    ایجاد فروشگاه فایل
    هاست لینوکس حمل و نقل زمینی