loading...
دانلود مقاله و پایان نامه دانشگاهی
رژدام بازدید : 15 دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

پروژه کارآفرینی طرح تكثیر و پرورش آبزیان

پروژه کارآفرینی طرح تكثیر و پرورش آبزیان دسته: طرح های توجیهی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 88 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 64

پروژه کارافرینی طرح تكثیر و پرورش آبزیان در 64 صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

پروژه کارافرینی طرح تكثیر و پرورش آبزیان

 

پروژه کارافرینی طرح تكثیر و پرورش آبزیان در  64 صفحه ورد قابل ویرایش

 

    تكثیر و پرورش آبزیان به منظور تولید و تأمین بخشی از پروتئین مورد نیاز كشور ، مطلوب تربیت نیروی انسانی ماهر در زمینه دانش و فن آوری این علم به عنوان پایه و اساس زمینه های تولید مورد توجه قرار گرفته است . در آ‎بهای داخلی كشور علاوه بر منابع آبی طبیعی و نیمه طبیعی جهت پرورش آبزیان امكانات وسیعی در زمینه تكثیر و پرورش ماهیان سردابی وجود دارد كه در حال حاضر تنها از معدودی از این امكانات استفاده می گردد كه یكی از علل اصلی آن نداشتن اطلاعات فنی و تجربیات لازم در زمینه تكثیر و پرورش این گونه ماهیان می باشد .

اغلب پرورش دهندگان هم كه به این امر اشتغال دارند به علت نداشتن اطلاعات كافی علمی و فنی بعضاً دچار ضرر و زیان شیلات ایران كه علاوه بر ماهیدار كردن منابع آبی كشور و حفظ ذخایر آبزیان كار خدمات رسانی به دست اندركاران خصوصی پرورش ماهی را نیز به عهده دارند دارند جهت آموزش و ارتقاء دانش فنی پرورش دهندگان در زمینه های نیازماندیهای محیطی آ‎زاد ماهیان ، انتخاب زمین و طراحی كارگاه ، پرورش ماهیان مولد ، تكثیر و تولید لارو بچه ماهی بازاری ، تغذیه صحیح و اصولی ماهی ، نیازهای غذایی آزاد ماهیان ، حمل و نقل و جابه جایی تخم و بچه ماهی و ماهی بازاری ، بهداشت و كنترل بیماریها و كاربرد فن آوری جدید در زمینه های مختلف اقدام به تشكیل دوره های آموزشی كوتاه مدت نموده است.

زندگی وحیات بدون وجود انرژی غیرممكن وغیرقابل تصور است .

 

    با توجه به روند روزافزون افزایش جمعیت و لزوم كسب انرژی و ادامه زیست ، آبزیان و فرآورده های آن جایگاه ویژه ای را در میان سایر منابع مواد غذایی و انرژی زا كسب نموده است .

ماهیان متعلق به گروه حیوانات خونسرد یا پویی كیلوترم  (Poikilo therm) بوده و حرارت بدنشن با شرایط زیست محیطی سازگاری و تطبیق یافته است و به دلیل دارا بودن خصوصیات ویژه زیست شناختی مزایای بیشتری بر سایر منابع تولید پروتئین و رشته های دامپروری دارند .

امروزه با پیشرفت فن آوری و روش های مدرن صیادی تحولات بی شماری در امر صید محصولات آبزی حاصل گردیده و آمار جهانی نشانگر آن است كه پرورش و تولید آبزیان در آبهای داخلی روند رشد قابل ملاحظه ای را در پیش گرفته است . پرورش ماهیان سردابی و آزاد ماهیان امروزه در اكثر كشورهای اروپایی ، آمریكا، خاور دور و برخی كشورهای آسیایی متداول گشته و در حال توسعه است . مؤسسات پرورش ماهی قزل آلای رنگین كمان كه بهترین بازدهی و سازگاری تولید را در بین انواع آزاد ماهیان در سراسر جهان نشان داده است از نظر جغرافیای اقتصادی بیشتر در مكانهایی قرار گرفته است كه با آب كافی سطحی و قابل استفاده مشخص می گردد .

 

تاریخچه تكثیر و پرورش ماهی

    اولین كسانی كه اقدام به پرورش ماهی نمودند چینیها بودند . فان لی در 475سال قبل از میلاد مسیح در مورد تخم ریزی و تكثیر ماهی كپور (Cyprinus carpio) مطالب ارزنده ای نوشته و از آن به عنوان یك  شغل پر منفعت یاد كرده است . بیشتر مؤلفین سابقه پرورش ماهی را به 2000 سال قبل از میلاد مسیح نسبت می دهند .

     ارسطو از ماهی كپور یاد كرده است و یونانیها و روسها ماهی كپور را در استخر پرورش می دادند .

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : پروژه کارآفرینی طرح تكثیر و پرورش آبزیان , پروژه کارافرینی طرح تكثیر و پرورش آبزیان , طرح توجیهی طرح تكثیر و پرورش آبزیان , کارآفرینی طرح تكثیر و پرورش آبزیان , دانلود پروژه طرح تكثیر و پرورش آبزیان , دانلود کارآفرینی طرح تكثیر و پرورش آبزیان , طرح توجیه فنی طرح تكثیر و پرورش آبزیان , توجیه اقتصادی طرح تكثیر و پرورش آبزیان

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود پاورپوینت، دانلود پایان نامه، دانلود تحقیقات دانشگاهی، دانلود مقاله، دانلود پاورپوینت آماده درس شیوه ارائه، دانلود پایان نامه حقوق، دانلود پایان نامه مدیریت، دانلود پایان نامه علوم تربیتی، دانلود پایان نامه دکتراTپایان نامه روانشناسی و علوم تربیتی،پایان نامه علوم اجتماعی،اقتصاد ،برنامه ریزی شهری،باستان شناسی،بیمه،بازاریابی و امور مالی،بورس و کالا،تاریخ ادبیات،تربیت بدنی ،جغرافیا ،حسابداری،حقوق ،حمل و نقل ،زبان های خارجی،صنایع غذایی،علوم سیاسی،فقه و علوم انسانی،گردشگری و توریسم،خبرنگاری،کار و امور اجتماعی و سایر گروه ه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4420
  • کل نظرات : 41
  • افراد آنلاین : 90
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 329
  • آی پی دیروز : 52
  • بازدید امروز : 1,253
  • باردید دیروز : 69
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,253
  • بازدید ماه : 2,081
  • بازدید سال : 33,732
  • بازدید کلی : 330,300
  • کدهای اختصاصی
    ایجاد فروشگاه فایل
    هاست لینوکس حمل و نقل زمینی